NABAVKA BULDOZERA USLOV ZA NASTAVAK NESMETANE PROIZVODNJE

Nedostatak pomoćne mehanizacije, odnosno buldozera na Površinskoj eksploataciji uglja u narednom periodu mogao bi napraviti veliki problem u procesu proizvodnje. Sa površinskih kopova apeluju da se problem oko javnih nabavki riješi po urgentnom postupku, kako bi pomoćna mehanizacija u što kraćem vremenu stigla na teren, a proizvodni proces neometano tekao.

Naime, već tri godine Rudnik bezuspiješno pokušava nabaviti četiri nova buldozera, prijeko potrebna na površinske kopove. Razlog dugotrajnosti realizacije postupka je neodgovornost i problem sa dobavljačima, koji ne mogu postići međusobni dogovor oko dobijanja tendera. Ova situacija Rudniku pravi velike probleme, kao i velike finansijske troškove uzme li se u obzir podatak da je samo u prošloj godini utrošeno 6 miliona KM na rezervne dijelove za Belaz kamione. Veliki dio toškova je direktna posljedica nedostatka pomoćne mehanizacije, odnosno buldozera.

Trenutni problem na pogonu je otežano saniranje trasa, koje su poslije zimskog perioda uske i u lošem stanju. Potrebno ih je nasuti što je bez buldozera nemoguće uraditi. Problema ima i u Čubriću na odlagalištu taloga sa Separacije, gdje je svakodnevno neophodan bar jedan buldozer.

Trenutno su najpotrebnija mehanizacija s kojom je Rudnik u velikom deficitu. Raspoloživa su samo dva, po jedan na svakom površinskom kopu, ali zbog izrađenosti ne pružaju potrebnu pouzdanost i dugoročno rješenje, iako se na njima redovno vrše popravke. Prošlogodišnjom nabavkom gredera djelimično je riješen problem, ali greder ne može obavljati složene poslove za koje je potreban buldozer.

U iznalaženje rješenja po pitanju pomoćne mehanizacije aktivno su uključeni tehnički rukovodilac Površinske eksploatacije uglja i Uprava Društva, koji su do sada više puta raspisivali tender i na sve moguće načine pokušali postići dogovor sa dobavljačima. Predmet o nabavci buldozera dugo vremena bio je na Uredu za žalbe, a tek nakon urgentnog dopisa od strane Rudnika, iz Ureda je stigao odgovor koji nije ostavljao drugu mogućnost osim ponovnog raspisivanja tendera, što će dodatno produžiti proces nabavke, ali i usložiti proces proizvodnje.

Slijedeći korak u rješavanju pomenute situacije je sačinjavanje dopisa o problematici nedostatka mehanizacije i njene kupovine putem javnih nabavki, a biće upućen na adrese Ministarstva industrije, rudarstva i energije, rudarskog inspektora i Vlade FBiH, koja bi se kao većinski vlasnik trebala uključiti u što brže rješavanje ovog gorućeg problema. Tražit će se hitna intervencija, odnosno mogućnost da se Rudnik izuzme iz Zakona o javnim nabavkama kada je u pitanju nabavka pomenute pomoćne mehanizacije.

I pored problema sa pomoćnom mehanizacijom na kopovima ispunjeni planovi proizvodnje

Početak godine na površinskim kopovima kada je u pitanju proizvodnja uglja i otkrivke i pored određene problematike sa pomoćnom mehanizacijom, odvija se ustaljenom dinamikom. Novootkrivene količine uglja na oba površinska kopa zadovoljit će potrebe tržišta u narednom periodu, potvrdili su iz pogona.

- Ove godine, osim problema sa pomoćnom mehanizacijom, ne bi trebali imati značajnijih poteškoća u proizvodnji. Zadovoljit ćemo sve potrebe kupaca kada su u pitanju količine i kvalitet uglja. Na oba površinska kopa, po utvrđenom planu, odvijat će se proizvodnja uglja i otkrivke. Zbog veće pouzdanosti i stabilnosti proizvodnog procesa u ovoj godini u planu je nabavka dva damper kamiona, kao i bušilica. Naše bušilice su dotrajale zbog čega imamo potrebu za nabavkom novih, a što se tiče damper kamiona oni će povećati sigurnost transporta u slučaju da dođe do iskakanja većeg broja kamiona -kaže tehnički rukovodilac Površinske eksploatacije uglja Ekrem Demirović.

Završen remont dva motora za damper kamione

U radionicama Površinske eksploatacije uglja nedavno je završen remont dva motora za damper kamione. Ovaj složeni proces, obzirom da je rađen u vlastitoj režiji, donio je velike finansijske uštede Rudniku. Remontovanje motora skupa je stavka koja bi u izvedbi drugih firmi koštala oko 300.000 KM. Tako da je i pored angažovanja radnika na popravci i servisiranja postojećih kamiona izdvojena ekipa stručnih radnika koja će vršiti remonte motora za kamione.