Završen generalni remont vozne lokomotive 740 - 113

U radionicama pogona “Željeznički transport” ovih dana užurbano se radi na opravci i zamjeni dijelova lokomotiva i vagona, te ostale mehanizacije potrebne za kontinuirani prevoz uglja. Nedavano je završen i generalni remont vozne lokomotive serije 740, oznake 113. Ubačen je novi motor VTA28C, a lokomotiva je trenutno u probnom radu. Daje se maksimum kako bi se u period pojačane proizvodnje uglja ušlo što spremnije, onoliko koliko je moguće obzirom na uslove rada, odnosno zastarjelost opreme. Kako bi imali alternativu u slučaju zastoja u polugeneralnu opravku stavljena je i parna lokomotiva 83 - 159 koja devet godina nije bila u opravci. Popravke će trajati od 3-6 mjeseci ovisno o dinamici rada obzirom da se radi o teškom fizičkom poslu.

Za prevoz uglja u narednom periodu pored dizel lokomotiva povremeno će biti uključene i dvije parne lokomotive 83 – 158 i 25 - 30.

- Neke od lokomotiva koje se koriste u Rudniku stare su preko 40 godina, dok se u svijetu starost lokomotive preko 20 godina smatra velikim zaostatkom. Međutim, uspjeli smo dokazati da to uvijek nije presudno, ukoliko se vodi računa o preventivnom održavanju i redovnom remontu. Većina naše mehanizacije je prevazišla svoj vijek trajanja, ali je i dalje u funkciji, zahvaljujući redovnom održavanju.

Mi u narednom periodu imamo u planu nabaviti još jednu lokomotivu normalnog kolosijeka, koja je prijeko potrebna obzirom da ova koju trenutno imamo nosi cijelu proizvodnju, jer se u dvije parne lokomotive ne možemo mnogo pouzdati. Zbog toga se nadamo da će se investicioni planovi Rudnika koji obuhvataju i ovu nabavku na vrijeme realizovati - kaže Adis Čergić, tehnički rukovodilac pogona.

Posljednja velika investicija u Željeznički transport bila je 2009. godine kada je nabavljena polovna lokomotiva normalnog kolosijeka i to je lokomotiva koja i danas radi. Ukoliko dođe do nabavke nove, postojeća će ići u rezervu u slučaju zastoja.

Investicije u ovaj pogon u dosadašnjem periodu svedene su uglavnom na nabavku nekoliko novih motora, remontovanih motora i rezervnih dijelova. Za mašine stare preko 40 godina teško je pronaći rezervne dijelove jer su firme koje su ih proizvele davno zatvorene.

Tokarska radionica u radnoj jedinici Kolska jedna je od najproduktivnijh u Rudniku. Sve opravke se vrše u vlastitoj režiji, pa čak i manji zahvati na motorima - osvježavanje motora. Kada motori odrade preko 30.000 moto sati vrši se polugeneralna opravka. Mehaničari,bravari, zavarivači i električari hvataju se u koštac sa svakom vrstom remonta, kadri su obaviti polugeneralnu, srednju, tekuću i generalnu opravku lokomotiva i vagona. Oni su tu i kada je potrebna pomoć drugm pogonima. U svojoj radionici rade i opravke centrifuga i reduktora za Separaciju. Nedavno su izvršili četiri generalne opravke primarnih centrifugalnih separatora.

Upravo iz ovih razloga je Željeznički transport jako dobro kotiran kada je u pitanju tekuće održavanje bez obzira na zastarjelost opreme. Održavanje pruga takođe ide planiranim tempom. Vrši se kontrola kritičnih tačaka koje su ključne kada je u pitanju iskakanje voza. Zbog vremenskih uslova koji nas očekuju u narednom periodu neophodno je blagovremno djelovati i na pravi način izvršiti kontrolu kako bi bezbijednost bila što veća. Iako su maksimalno angažovani svi raspoloživi radnici, kada je u pitanju radna snaga itekako je vidljiv deficit, posebno bravara, zavarivača, tokara i pružnih radnika.